Laihdutus historiastani;

Olen 153cm pitkä. Olen ollut ainakin teini-ikäisestä alkaen hiukan pyöreä.. yhtä suurta muutosta -- huonoon suuntaan pidän muuttoa Lontooseen syksyllä 2005. Asuin siellä sukulaisillani ja ennen matkaa painoin 70kg ja ikää oli 20-vuotta silloin. Takaisin tuli 83 kiloisena 2006 alussa. Olin aivan kauhean turvoksissa kaikesta mässäilystä Lontoossa. Kesti kauan ennen kuin tein asialle mitään. 2007 toukokuussa aloitin työpaikan kuntosalilla käymisen ja painoni alkoi tippumaan.
 
Maaliskuu 2008/ paino 74kg.
Elokuu 2008/paino 70kg.
 
Kunto-salin ansiosta kiinteydyin ja kävin myös ravitsemusterapeutin juttusilla mutta paino alkoi jumittamaan tuossa 70 kilossa.
 
Joulukuu 2008/70kg.
 
Kunto-saleilu alkoi maistumaan vähän puulta, olen silti käynyt siellä 3 krt viikossa koko ajan. Välillä enemmän, välillä vähemmän.. mutta tiesin, että ruokavalioni kaipasi suurta muutosta. Olin meinaa hurahtanut taas äitini patoihin ja valitettavasti hiukan suklaseen.
 
Nyt joulukuussa 2009 /paino 75kg.
 
Maaliskuu 2010/paino 78,6kg
 
Päätin, että nyt on aika tehdä jotain ja rutistaa loput kilot pois ennen kuin käy köpelösti.

Elikkä ystäväni on ENE-dieetillä. Se on siis täysnutraamista + kasviksia. Painoa hänellä tippunut 6 viikossa yli 15kiloa. Hienoa! Hänellä on kuitenkin tukiryhmä ja lääkärin valvonta. Minulla taas ei joten päätin että maistelen muutamia nutreja ja sitten lähden mukaan. Ainoastaan mansikka ja suklaa menivät alas joten olen nyt suklaata vedellyt. 
 

 Pääosin otin nutraamisen tavoitteeksi. Syön suklaapirtelöitä 3-4 päivässä ja sen lisäksi kevyen salaatin.. porkkanoita, kahvia ja sallin cola zero hetkiä itselleni. Mutta siis hiilarit poissa, ei herkkuja, ei ravintolassa syöntiä, ei alkoholia..

Tässä tuloksia ;
 
5.NUTRAUSPÄIVÄ paino 76,3kg.
7.NUTRAUSPÄIVÄ paino 75,5kg.
 
Noin viikon nutraamisen jälkeen tuli pieni raja vastaan kun söin hiukan ruokaa ja olo meni nopeasti tosi huonoksi. Oli ihan oksettava, pyörryttävä ja kauhea olo. Mietin silloin jatkanko. Sinnittelin muutaman tunnin ja kun olo helpottui niin päätin että olen tarkempi ruoan suhteen enkä syö paljon proteiinia kerralla yms.
 
Noin viikon nutraamisen jälkeen tuli pieni raja vastaan kun söin hiukan ruokaa ja olo meni nopeasti tosi huonoksi. Oli ihan oksettava, pyörryttävä ja kauhea olo. Mietin silloin jatkanko. Sinnittelin muutaman tunnin ja kun olo helpottui niin päätin että olen tarkempi ruoan suhteen enkä syö paljon proteiinia kerralla yms.
 
10.NUTRAUSPÄIVÄ paino 77kg !!!
 
Tuossa välissä sain koiranpennun joten kaikki energia meni sitten siihen, eikä se viel sillon uskaltanut ulkona kävellä, jähmetty vaan uikuttamaan. Nyt on asiat hiukan toisin!

23.3.2010 kirjoitettu teksti jonka kopioin terhi.net päiväkirjastani;

Heti kun mun paino alkaa kuutosella eli 69 esim. niin olen toooooodeeeella häpi! Mä rakastan nutrilettia, se on vastaus rukouksiini! Kaikki hölmöily kuten energiajuomat, suklaa (+karkit), pastat, riisit ja muut on jääneet. Mä olen oikeesti muuttanut syömisiäni oikeeseen suuntaan. Nyt kun ei ole mielitekoja pahemmin niin miettii taaksepäin et miten mä en sillo kuukaus sitten voinut olla syömättä suklaata joka päivä, hullua vai mitä! Kesäkuntoon 2010. Haastan itseni! :peukku 

Tässä vaiheessa paino alko jumittamaan ja mua suututti kovasti. jatkoin kuitenkin sinnikkäästi. En päässyt juurikaan mihinkään pennun takia, olimme vaan kotona ja käytiin pihalla pyörähtää, siksi ehkä painokin jumitti kun yleensä liikun paljon..jos en kuntoile niin olen aina jossain, kahvilla, leffassa, kaupoilla, äitillä, kavereilla jne.
 
15. NUTRAUSPÄIVÄ paino 76,6kg.
16. NUTRAUSPÄIVÄ paino 75,6kg.
 
Eli nutrausta 2 viikkoa takana ja painoa lähtenyt 3,2kg tuossa vaiheessa.
 
Käytiin työkaverin kanssa uuden työpaikan kuntosalilla joka oli tooooodella surkea. Kulutin sykemittarin mukaan 45minuutin aikana pelkällä lihasvoimatreenillä 350kaloria ja mietin että en käy siellä jatkossa vaan käytän sitä vanhaa kuntosalia.
22. NUTRAUSPÄIVÄ paino 74kg.
24. NUTRAUSPÄIVÄ paino 73,8kg.
 
Elikä painoa lähtenyt 4,8 kg vähän yli kolmessa viikossa. Nyt alka tehostartti, eli paljon liikuntaa ja enemmän vettä ja nutreja! Katsotaan miten tässä käy.
 
Tavoite olisi kesäkuun alkuun mennessä tipussa vielä 15kg. Tai edes se 10kg lisää. En tunne itseäni erityisen lihavaksi vaikka painoindeksi sanoo jotain muuta. Olisin ikionnelinen jos paino alkaisi kutosella mutta siihen on vielä aikaa.. Hauskaa alkanutta viikkoa!